When the world gets closer.

We help you see farther.

Sign up to our expressly international daily newsletter.

x
El Pibe de Oro on the world's front pages
El Pibe de Oro on the world's front pages
Bertrand Hauger

El Pibe de Oro, Barrilete, El Dios, Cósmico, D10S, Dieguito, El 10, El Diez ...

The quantity of nicknames is just one more sign that fútbol legend Diego Armando Maradona was in a category of his own. His death Wednesday from a heart attack at the age of 60 was a bonafide global event.

Here are the front pages of 22 newspapers dedicated to the passing of the soccer legend: from dailies in his native Buenos Aires to the cities of his beloved club teams, Naples, Italy and Barcelona, Spain, but also California, France, India and beyond celebrated arguably the greatest artist that the beautiful game has ever seen.

ARGENTINA

Cronica, a daily newspaper in Maradona

Cronica

Clarin

La Nacion

Pagina/12

Portada de La Prensa (Argentina)

La Prensa

Keep reading... Show less
Badge
IL MATTINO
Italian daily newspaper published in Naples.
Badge
CLARIN
Clarin is the largest newspaper in Argentina. It was founded in August 1945 and is based in Buenos Aires.
Badge
LIBERATION
Libération is a French left-leaning daily. Co-founded by Jean-Paul Sartre in 1973, it later moved away from its original far-left and anti-advertising stance to embrace a social-democrat view. It was acquired by Israeli businessman Patrick Drahi in 2014.
Badge
LA VANGUARDIA
La Vanguardia is a leading daily based in Barcelona, published in both Spanish and Catalan. It was founded in 1881.
Badge
O ESTADO DE S. PAULO
Founded in 1875, O Estado de S. Paulo is a daily newspaper based in Sao Paulo, Brazil. Owned by Grupo Estado, it is the city's second-largest newspaper, and is economically liberal.
Badge
LA PRENSA
La Prensa is a Spanish-language Mexican daily, owned by Organizacion Editorial Mexicana. It was founded in 1928 and is headquartered in Mexico City.
Badge
O GLOBO
O Globo is a nationwide Brazilian newspaper based in Rio de Janeiro. It was founded in 1925 and is one of the cornerstones of the media conglomerate Organizações Globo, led by businessman Roberto Marinho.
Badge
LA NACION (ARGENTINA)
La Nacion is one of Argentinia's most read dailies. Like its main rival Clarín, it was also known as a major opposition newspaper while the Kirchners were in power, from 2003 to 2015. La Nacion has received several awards and some of the most prominent writers of the Spanish-speaking world have appeared in its columns.
Badge
LOS ANGELES TIMES
The Los Angeles Times, commonly referred to as the Times or LA Times, is a daily newspaper published in Los Angeles, California, since 1881. It is currently owned by the Chicago-based Tribune Publishing company.
Badge
LA RAZON
La Razon is a conservative daily newspaper based in Madrid with local editions in many other Spanish cities, including Barcelona or Seville.
You've reached your monthly limit of free articles.
To read the full article, please subscribe.
Get unlimited access. Support Worldcrunch's unique mission:
  • Exclusive coverage from the world's top sources, in English for the first time.
  • Stories from the best international journalists.
  • Insights from the widest range of perspectives, languages and countries
Already a subscriber? Log in

When the world gets closer, we help you see farther

Sign up to our expressly international daily newsletter!
Geopolitics

Has Lebanese Politics Finally Freed Itself Of Iran's Influence?

Lebanon's recent elections have shrunk the legislative block led by national power-brokers Hezbollah. But will a precarious new majority be able to rid the government of the long shadow of Tehran?

Supporters of pro-Iranian Hezbollah sit in a street decorated with picture of the party chief Hassan Nasrallah

Ahmad Ra'fat

-Analysis-

The results of parliamentary elections in Lebanon, have put an end to the majority block led by Hezbollah, the paramilitary group concocted by the Islamic Republic of Iran. Hezbollah and its Christian allies, the Free Patriotic Movement, led by President Michel Aoun, lost their 71 seats and will now have 62 (of a total 128 seats).

Keep reading... Show less

When the world gets closer, we help you see farther

Sign up to our expressly international daily newsletter!
You've reached your monthly limit of free articles.
To read the full article, please subscribe.
Get unlimited access. Support Worldcrunch's unique mission:
  • Exclusive coverage from the world's top sources, in English for the first time.
  • Stories from the best international journalists.
  • Insights from the widest range of perspectives, languages and countries
Already a subscriber? Log in
THE LATEST
FOCUS
TRENDING TOPICS

Central to the tragic absurdity of this war is the question of language. Vladimir Putin has repeated that protecting ethnic Russians and the Russian-speaking populations of Ukraine was a driving motivation for his invasion.

Yet one month on, a quick look at the map shows that many of the worst-hit cities are those where Russian is the predominant language: Kharkiv, Odesa, Kherson.

Watch Video Show less
MOST READ