When the world gets closer.

We help you see farther.

Sign up to our expressly international daily newsletter.

Worldcrunch's 20 Most Popular Articles Of The Year
Badge
INTERNAZIONALE
Internazionale is an Italian weekly magazine founded in Rome in 1993. It has built a reputation as a magazine of reference in a country where international news is often neglected. Along with a selection of "the best articles in the international press", the magazine regularly publishes articles and opinion from globally known writers and intellectuals.
Badge
LE MONDE
This leading French daily newspaper Le Monde ("The World") was founded in December 1944 in the aftermath of World War II. Today, it is distributed in 120 countries. In late 2010, a trio formed by Pierre Berge, Xavier Niel and Matthieu Pigasse took a controlling 64.5% stake in the newspaper.
Badge
KOMMERSANT
Kommersant ("The Businessman") was founded in 1989 as the first business newspaper in the Russia. Originally a weekly, Kommersant is now a daily newspaper with strong political and business coverage. It has been owned since 2006 by Alisher Usmanov, the director of a subsidiary of Gazprom.
Badge
AMERICA ECONOMIA
America Economi­a is Latin America's leading business magazine, founded in 1986 by Elias Selman and Nils Strandberg. Headquartered in Santiago, Chile, it features a region-wide monthly edition and regularly updated articles online, as well as country-specific editions in Chile, Brazil, Ecuador and Mexico.
Badge
CLARIN
Clarin is the largest newspaper in Argentina. It was founded in August 1945 and is based in Buenos Aires.
Badge
EL ESPECTADOR
The oldest newspaper in Colombia, El Espectador was founded in 1887. The national daily newspaper has historically taken a firm stance against drug trafficking and in defense of freedom of the press. In 1986, the director of El Espectador was assassinated by gunmen hired by Pablo Escobar. The majority share-holder of the paper is Julio Mario Santo Domingo, a Colombian businessman named by Forbes magazine as one of the wealthiest men in the world in 2011.
Badge
KAYHAN-LONDON
Kayhan is a Persian-language, London-based spinoff of the conservative daily of the same name headquartered in Tehran. It was founded in 1984 by Mostafa Mesbahzadeh, the owner of the Iranian paper. Unlike its Tehran sister paper, considered "the most conservative Iranian newspaper," the London-based version is mostly run by exiled journalists and is very critical of the Iranian regime.
Badge
JEUNE AFRIQUE
Jeune Afrique is a French-language weekly news magazine. It was cofounded by Bechir Ben Yahmed and other Tunisian intellectuals in Tunis in 1960, and is now headquartered in Paris.
Badge
RUE AMELOT
This is Worldcrunch's international collection of essays, which includes pieces written in English and others translated from the world's best writers in any other language. The name for this collection, Rue Amelot, is a nod to the humble address in eastern Paris that we call home. Send ideas and suggestions to info@worldcrunch.com.
Badge
LE SOIR
Le Soir ("The Evening") is one of the best selling French-language daily newspapers in Belgium. Founded in 1887 and is headquartered in Brussels, it is seen as liberal and progressive with politically federalist leanings.
You've reached your monthly limit of free articles.
To read the full article, please subscribe.
Get unlimited access. Support Worldcrunch's unique mission:
  • Exclusive coverage from the world's top sources, in English for the first time.
  • Stories from the best international journalists.
  • Insights from the widest range of perspectives, languages and countries
Already a subscriber? Log in

When the world gets closer, we help you see farther

Sign up to our expressly international daily newsletter!
FOCUS: Russia-Ukraine War

Sergey Lavrov, Putin’s Decoy-In-Chief

The Russian Foreign Minister, among the country’s most recognizable figures, embodies both the corruption and confusion of the Putin regime. Not everything is what it seems — and that’s the point.

Russia's Foreign Minister Sergei Lavrov attends a diplomatic reception for heads of African diplomatic missions

Anna Akage

From the outside, one might have the impression that the Russian Federation is run through a highly complex and well-coordinated apparatus that ensures that any single cog in Vladimir Putin’s system is by definition both in synch with the other cogs — and utterly replaceable. The Kremlin appears to us through this lens as an impregnable citadel with long arms and peering eyes that are literally everywhere.

Stay up-to-date with the latest on the Russia-Ukraine war, with our exclusive international coverage.

Sign up to our free daily newsletter.

And yet, this is a completely false picture — and there’s no greater proof than in looking more closely at one of Russia's most prominent figures, Foreign Minister Sergey Lavrov.

Keep reading...Show less

When the world gets closer, we help you see farther

Sign up to our expressly international daily newsletter!
You've reached your monthly limit of free articles.
To read the full article, please subscribe.
Get unlimited access. Support Worldcrunch's unique mission:
  • Exclusive coverage from the world's top sources, in English for the first time.
  • Stories from the best international journalists.
  • Insights from the widest range of perspectives, languages and countries
Already a subscriber? Log in
THE LATEST
FOCUS
TRENDING TOPICS

Central to the tragic absurdity of this war is the question of language. Vladimir Putin has repeated that protecting ethnic Russians and the Russian-speaking populations of Ukraine was a driving motivation for his invasion.

Yet one month on, a quick look at the map shows that many of the worst-hit cities are those where Russian is the predominant language: Kharkiv, Odesa, Kherson.

Watch VideoShow less
MOST READ