When the world gets closer.

We help you see farther.

Sign up to our expressly international daily newsletter.

[rebelmouse-image 27089099 alt="""" original_size="750x1219" expand=1]

South China Morning Post, June 5, 2015

Tens of thousands of people held a candlelight vigil Thursday night in Hong Kong's Victoria Park to mark the 26th anniversary of the Tiananmen Square protests of 1989, the student-led demonstrations in which hundreds — thousands, according to some estimates — are believed to have died.

The Hong Kong-based, English-language newspaper South China Morning Post is one of the rare Chinese publications to make a mention of the gathering, running a picture on its front page. The Tiananmen massacre is still widely subjected to censorship from the Chinese government. According to the BBC, several activists in mainland China have been put under house arrest to prevent them from participating in the commemoration.

The special administrative region is actually the only location on Chinese soil to hold a significant commemoration. This year's gathering took special meaning after last year's "Umbrella Revolution" in Hong Kong.

ABOUT THE SOURCE: The South China Morning Post is an English-language newspaper with a circulation of 104,000, published by the SCMP Group. It was founded in 1903 and is based Hong Kong.

You've reached your monthly limit of free articles.
To read the full article, please subscribe.
Get unlimited access. Support Worldcrunch's unique mission:
  • Exclusive coverage from the world's top sources, in English for the first time.
  • Insights from the widest range of perspectives, languages and countries
  • $2.90/month or $19.90/year. No hidden charges. Cancel anytime.
Already a subscriber? Log in

When the world gets closer, we help you see farther

Sign up to our expressly international daily newsletter!
Geopolitics

New Probe Finds Pro-Bolsonaro Fake News Dominated Social Media Through Campaign

Ahead of Brazil's national elections Sunday, the most interacted-with posts on Facebook, Twitter, YouTube, Telegram and WhatsApp contradict trustworthy information about the public’s voting intentions.

Jair Bolsonaro bogus claims perform well online

Cris Faga/ZUMA
Laura Scofield and Matheus Santino

SÂO PAULO — If you only got your news from social media, you might be mistaken for thinking that Jair Bolsonaro is leading the polls for Brazil’s upcoming presidential elections, which will take place this Sunday. Such a view flies in the face of what most of the polling institutes registered with the Superior Electoral Court indicate.

An exclusive investigation by the Brazilian investigative journalism agency Agência Pública has revealed how the most interacted-with and shared posts in Brazil on social media platforms such as Facebook, Twitter, Telegram and WhatsApp share data and polls that suggest victory is certain for the incumbent Bolsonaro, as well as propagating conspiracy theories based on false allegations that research institutes carrying out polling have been bribed by Bolsonaro’s main rival, former president Luís Inácio Lula da Silva, or by his party, the Workers’ Party.

Agência Pública’s reporters analyzed the most-shared posts containing the phrase “pesquisa eleitoral” [electoral polls] in the period between the official start of the campaigning period, on August 16, to September 6. The analysis revealed that the most interacted-with and shared posts on social media spread false information or predicted victory for Jair Bolsonaro.

Keep reading...Show less

When the world gets closer, we help you see farther

Sign up to our expressly international daily newsletter!
You've reached your monthly limit of free articles.
To read the full article, please subscribe.
Get unlimited access. Support Worldcrunch's unique mission:
  • Exclusive coverage from the world's top sources, in English for the first time.
  • Insights from the widest range of perspectives, languages and countries
  • $2.90/month or $19.90/year. No hidden charges. Cancel anytime.
Already a subscriber? Log in
THE LATEST
FOCUS
TRENDING TOPICS

Central to the tragic absurdity of this war is the question of language. Vladimir Putin has repeated that protecting ethnic Russians and the Russian-speaking populations of Ukraine was a driving motivation for his invasion.

Yet one month on, a quick look at the map shows that many of the worst-hit cities are those where Russian is the predominant language: Kharkiv, Odesa, Kherson.

Watch VideoShow less
MOST READ